Aktiviteter

Frukostmöten 4 ggr/år, där alltid Näringslivsbolaget medverkar, lyssnar på en intressant företagsgäst, träffa nya företagare, lära känna varandra som är en förutsättning för att hitta nya samverkanspartners eller affärer aktuella teman eller efter önskemål och behov.
Föreläsningar/informationsaktiviteter
ex. om olika företagsstöd, upphandling eller kunskapsaktiviteter ex sälj eller marknadsföring eller efter behov och önskemål.

Aktiviteter/evenemang i närliggande företagarföreningar.

Sundsvall
Eller deras hemsida: https://www.foretagarna.se/foreningar/sundsvall/

Träning med frukost
När: Onsdag 9 okt 2019, 07:00-08:00
Var: Vi samlas i Vängåvan, Sundsvall

Företagarna Sundsvall och KFX bjuder in dig till en härlig start på dagen!

Nordic Military Training är den effektiva och roliga gruppträningen utomhus som riktar sig till alla- oavsett träningsbakgrund och nuvarande form. Instruktören och dina träningskompisar kommer garanterat att utmana dig att klara av mer än du trodde var möjligt. Vi hjälper dig att komma i ditt livs form genom vår funktionella träningsform som inkluderar och kondition, uthållighet samt fysisk och mental styrka.

Välkommen att prova på, vi lovar att du får en annorlunda upplevelse. Passet är ca 45 minuter och riktar sig till nybörjare så ta chansen att prova på. Vi bjuder på frukostpåse som du kan ta med dig till jobbet. Anmäl dig senast den 7/10.

Ung företagare företagsträff
När: Onsdag 16 oktober kl 16-18
Var: Greatspace, Storgatan 40, Sundsvall

Vill du vara med och göra en insats för unga människor? Bli rådgivare åt ett UF-företag.>
Ung företagsamhet hjälper ungdomar på gymnasiet att starta ett eget företag under ett års tid kopplat till en kurs i skolan. Ett av dom obligatoriska momenten under UF-året är att ha en rådgivare, ett bollplank att rådfråga.  Med din erfarenhet från arbetslivet är du en viktig tillgång för UF-företagarna och genom ditt engagemang får eleverna inblick i näringslivet och tillgång till en rad nyttiga kontakter. Att vara rådgivare är både nyttigt och roligt. Kom till vår träff så får du höra mer samt träffa kreativa och företagsamma ungdomar.

Program:

Kl 16 Välkommen hälsar Företagarna och Ung företagsamhet

kl 16.15 En rådgivares berättelse

Kl. 16.30 Mingel mellan riktiga företagare och UF-företagare

Vi bjuder på alkoholfritt bubbel med tilltugg, anmäl dig senast den 10/10 här till höger (scrolla ner om du läser på mobilen)

Varmt välkommen till en företagsam eftermiddag!

Medlemsresa till Bologna

När: 24-27 okt 2019, 08:00-22:00

Häng med Företagarna Sundsvall på en oförglömlig resa till Bologna

I Bolognas gamla stadsdelar kan du beskåda eleganta arkader, samt vackra byggnader och kulturskatter som Palazzo Comunale, 1300-talsbasilikan San Petronio vid Piazza Maggiore och Fontana del Nettuno. Här finns också Europas äldsta universitet, som grundades år 1088. Staden är också känd som Italiens kulinariska huvudstad med ett stort urval av restauranger. Självklart kan du inte resa till Bologna utan att ha provsmakat en äkta Spaghetti Bolognese!

Väljer du att resa till Bologna för matens skull lär du inte bli besviken. Här finns ett brett utbud av restauranger i olika varianter, allt från lyxiga finkrogar till små hål i väggen. Faktum är att lasagne, som ju har blivit en favorit på många svenska middagsbord, har sitt ursprung i regionen. Det är bara en av de lokala rätter du bör prova under din resa till Bologna, och självklart bör varje måltid värd namnet avslutas på en äkta italiensk glassbar. Efter middagen väntar stadens pulserande nattliv med många trendiga barer och klubbar. Läs mer om resan och upplägget här till höger.

Anmäl dig här: https://resia.qondor.com/ParticipantWeb/Registration/3604/PersonalDetails?bookingRef=0

Timrå
Se evenemang i Sundsvall.
Eller deras hemsida: https://www.foretagarna.se/foreningar/timra/

Ånge
Se evenemang i Sundsvall.
Eller deras hemsida: https://www.foretagarna.se/foreningar/ange/

Nordanstig

Stöde

Njurunda

Alnö
Inga evenemang utlagda på webbsidan just nu.

Upphandling, både pågående och planerade från Sundsvalls kommun hittas under:

Upphandling Sundsvalls kommun

Upphandling Västernorrlandsportalen:

Västernorrlandsportalen
Pågående finns under Omfattning aktuella annonser. Planerade ligger under samma.

Upphandling Nordanstig och Hudiksvall

Pågående och planerade upphandlingar:
Nordanstig & Hudiksvall

Upphandling Arbetsförmedlingen, pågående och planerade

Pågående

Planerade upphandlingar av arbetsmarknadstjänster samt planerade upphandlingar av varor och tjänster:
Planerade-upphandlingar

Företagsstöd:

Länstyrelsen Västernorrland

Landstinget, Regional utveckling:

Landstinget Regional utveckling

Tillväxtverket
Vinnova
Almi
Leader Mittland Plus

Enklare väg till olika myndigheter mm.

Klicka på bilderna för att komma till respektives hemsida.